Gimnazjum Publiczne im. Romana Czerneckiego w Słupi Jędrzejowskiej

Gimnazjum Publiczne im. Romana Czerneckiego w Słupi Jędrzejowskiej

28-350 Słupia Jędrzejowska

Słupia 281

tel. (41) 381-64-13

PROJEKTY EDUKACYJNE

 

PROJEKTY EDUKACYJNE W ROKU SZKOLNYM 2016/2017

 


 

 

L.p.

 

Tytuł projektu

 

Klasa

 

Termin wykonania

 

Opiekun projektu

 

 

1.

 

 

 

" Woda niezwykła substancja"


II a, IIb


X-XII 2016r.

  A. Marszałek

I. Zawadzka-Bilnicka

L. Bodzioch

K. Stępień

 

2.

 

" Polska niepodległa"

 

 

II a , II b

 

  IX 2016-III 2017

 

 

 P.Puto

 

3.

 

" Moja firma w mojej gminie"

 

IIIa,IIIb,IIIc


X-XII 2016

 

P. Puto

 

4.

 

" Literackie poranki"

 

Ia,Ib

 

X 2016-VI 2017

 

    M. Machnik

    A. Łukasik

     R.Konarska


 

 

 

 

 

 

PROJEKT EDUKACYJNY

 

 

 

 

 

"SZKOŁA PEŁNA ENERGII-

PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W NASZEJ SZKOLE"

 

 

W związku z podpisaniem przez Panią Minister Edukacji Narodowej nowego rozporządzenia w sprawie zasad oceniania i egzaminowania uczniów, który przewiduje wykonanie projektu edukacyjnego przez uczniów gimnazjum, nasza szkoła przystąpiła do projektu „Szkoła pełna energii" organizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Mamy nadzieję, że dzięki temu uczniowie nauczą się pracy zespołowej, gdyż każdy taki projekt ma być przygotowywany przez grupę uczniów. Prace będą zespołowe, jednak każdy uczeń i uczennica będzie oceniany osobno.

 

Uczniowie klas II gimnazjum w bieżącym roku szkolnym będą realizować projekt "Szkoła pełna energii". Uczestnictwo w nim pozwoli nie tylko wdrożyć tę formę pracy z młodymi ludźmi, lecz również umożliwi realizację założeń nowej podstawy programowej.  Zadaniem gimnazjalistów będzie odnajdywanie powiązań pomiędzy wykorzystaniem energii, a takimi obszarami życia społecznego, jak polityka transportowa, świadoma konsumpcja czy eksploatowanie zasobów naturalnych. Wspólnie zastanowimy, się nad tym, jak to możliwe, że 20 % populacji świata zużywa 80 % energii; zbadamy, ile energii pochłania budynek naszej szkoły, a ile zużywamy my sami; przeanalizujemy, co składa się na koszt środowiskowy produkcji przedmiotów codziennego użytku i czy rzeczywiście najtańsze produkty kosztują nas najmniej; dowiemy się, dlaczego poszukiwanie źródeł energii innych niż ropa czy węgiel jest tak ważne i odkryjemy alternatywne sposoby jej pozyskiwania.

Opiekun  projektu: p. Katarzyna Stępień

Nauczyciele wspierający: p. Anna Marszałek, p. Lidia Bodzioch

 

 

 

 

 

 

 


 


 

Artykuły